Aż 95 procent klientów B2B uważa, że content danej firmy to wiarygodne źródło wiedzy o niej samej. Dzięki takiemu zaufaniu odbiorców, marketing treści bywa najbardziej przekonującym modelem reklamy. Content marketing Bielsko-Biała jest więc niesamowicie istotny, jeśli chcesz zaistnieć w sieci.
Reklamy internetowe potrafią być naprawdę irytujące, potwierdzi to każdy, kto choć raz próbował dogonić uciekający po ekranie krzyżyk. Według badań OMG Metrics swoje rozdrażnienie spowodowane pojawiającymi się znienacka materiałami reklamowymi internauci ocenili na sześć w dziesięciostopniowej skali, co i tak wydaje się oceną dość łaskawą. To między innymi dlatego coraz częściej odchodzi się od klasycznego formatu internetowej reklamy. Ale że e-commerce nie znosi próżni, to miejsce zapełnia się wartościową treścią – taką, która przyciągnie potencjalnego klienta. Ta strategia nazywa się w content marketingiem, a my chcemy się przyjrzeć mu się z bliska, żeby odpowiedzieć sobie na pytanie, jak tworzyć content marketing w Bielsku-Białej.
Treść jest najważniejsza – content marketing Bielsko-Biała
Content marketing bywa także nazywany marketingiem treści – i to w zasadzie sporo w zakresie jego charakteru wyjaśnia. Content marketingiem będziemy nazywać bowiem tworzenie wartościowych treści, które stanowią odpowiedź na potrzeby naszej potencjalnej grupy docelowej. Rzeczywiście, chodzi w nim o treść, a raczej o treści, jakie dostarczamy swoim ewentualnym przyszłym klientom. I mowa tutaj nie tyle o ofercie czy reklamie, ale faktycznie tekstach czy obrazach bądź multimediach na tyle dla odbiorców interesujących, że sami będą po nie sięgać.
Brzmi to trochę jak reklamowa utopia: potencjalny klient, który sam natrafia naszą ofertę i uznaje, że to właśnie jej brakowało mu do szczęścia. Tymczasem faktycznie w tym kierunku zmierza dobrze skrojony marketing treści, nie bez przyczyny Joe Pulizzi zdefiniował go jako taki, który na tyle angażuje odbiorcę, aby ten sam mógł stwierdzić, czy nasza usługa lub produkt jest tym, czego potrzebuje.
Content marketing Bielsko-Biała – włącz emocje
Jak jednak osiągnąć taki efekt, stawiając w content marketing w Bielsko-Biała? Gdzie tworzyć zaangażowane społeczności odbiorców i jakimi kanałami się z nimi porozumiewać?
Zanim na dobre zagłębisz się w techniczne odmęty marketingu treści, musisz wiedzieć o jednej ważnej kwestii. Przede wszystkim jego celem jest budowanie relacji i tego celu nigdy nie powinno się tracić z oczu. Także dlatego powinien być etyczny, a nie sprowadzać się na przykład do szkalowania konkurencji – takie praktyki są w content marketingu w Bielsku-Białej, czy jakimkolwiek innym mieście, niedopuszczalne.
Skoro jesteśmy przy temacie relacji, udajmy się tym metaforycznym tropem. O ile wypuszczenie insertu może być jak romans na jedną noc, to marketing treści przyrównamy raczej do stabilnego i opartego na obopólnym zaufaniu związku. Za pomocą wartościowych treści budujemy tutaj długotrwałą relację z odbiorcami, zaskarbiając sobie ich ufność i sympatię. Dzięki tej więzi, kiedy przyjdzie im podjąć decyzję zakupową, prawdopodobnie wybiorą nas.
Content marketing Bielsko-Biała – zdobądź uwagę klienta
Być może przez głowę przelatują Ci teraz myśli o tym, jak trudno jest stworzyć dobry content marketing w Bielsku-Białej, skoro w mieście jest tak wielu przedsiębiorców, a klienci mają już swoje ulubione produkty czy marki. Spokojnie, internauci mają swoje upodobania, ale jednocześnie aż 86 procent z nich przyznaje, że zakupowe poszukiwania rozpoczynają pytaniem niezwiązanym z marką. I to właśnie jest Twój czas, Twoja przestrzeń – dzięki dobrze przygotowanym, wartościowym i merytorycznym treściom masz szansę przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta, a tym samym nakierować go na konkretny produkt czy markę.
Aby jednak dotrzeć ze swoją ofertą tam, gdzie rzeczywiście może być potrzebna, musisz dobrze poznać swoją grupę docelową, a później zlokalizować, za pośrednictwem jakich mediów możesz do niej trafić. Jeżeli to młode osoby, zapewne najskuteczniejsze okażą się media społecznościowe, jak Facebook, TikTok czy Reddit, w przypadku trochę starszego targetu nie zaniedbuj tradycyjnych form reklamy za pomocą na przykład wysokiej jakości artykułów sponsorowanych w prasie lokalnej czy branżowej.
W ogóle staraj się pamiętać, że wybierając content marketing (w Bielsku-Białej czy gdziekolwiek indziej), musisz dbać o wysoką jakość treści. Jeżeli robi to za Ciebie agencja reklamowa, sprawdzaj czasem, czy artykuły lub inne materiały rzeczywiście mają szansę na wysoką ocenę wśród Twojej grupy docelowej. Nie chodzi bowiem o ilość, a o jakość – tylko jakość może Cię wyróżnić i przyciągnąć zainteresowanie.
Content marketing, czyli co?
Wiemy już, czym jest content marketing i jakie są jego zadania, wiemy także, że ma swoją regionalną odmianę (nas interesuje szczególnie content marketing Bielsko-Biała), która pomaga w promocji na lokalnym rynku. Daje bowiem możliwość wyróżnienia się spośród konkurencji, wzbudza zaufanie, oparte na uczciwej relacji.
Pojawia się jednak pytanie, czy content marketing to wyłącznie słowo pisane? Nie, oprócz artykułów marketing treści daje całkiem sporo innych możliwości. Należą do nich między innymi infografiki, krótkie animacje, komiksy, podcasty, webinaria, videoblogi, instastories, relacje na żywo w social mediach, ale także poradniki, e-booki, recenzje produktów, artykuły sponsorowane, raporty czy artykuły blogowe. Wartościowe treści można również rozsyłać w newsletterach, mogą zawierać się w referencjach klientów – stąd popularność nawiązywania współpracy z blogerami czy influencerami.
Content marketing Bielsko-Biała – E.A.T. świadczy o jakości
Jeśli skrót E.A.T. nie kojarzy Ci się z niczym, poza angielskim słówkiem oznaczającym jedzenie, nie przejmuj się. Nie musisz tego wiedzieć, ale właśnie dobrej jakości content marketing powinien być zgodny z zasadą E.A.T., którego nazwa to skrót angielskich wyrazów: expertise, authoritativeness, trusthworthiness. Oznacza ona mniej więcej tyle, że treści przekazywane za sprawą content marketingu powinny być eksperckie, opierać się na autorytecie w danej dziedzinie oraz wiarygodne (zwłaszcza w kontekście wiarygodności domeny). Postępowanie zgodnie z E.A.T. ma olbrzymią zaletę – nie tylko sprawia, że treści są merytoryczne, ale i pomaga w pozycjonowaniu, ponieważ Google posługuje się tymi samymi wytycznymi.
Content marketing Bielsko-Biała – wybierz właściwą drogę
Pozostaje jeszcze poświęcić chwilę na kanały, jakimi można prowadzić marketing treści. Tutaj znów pole do popisu jest ogromne, specjaliści bowiem wyróżniają aż trzy typy mediów, za pomocą których możemy trafiać z contentem do swojej grupy docelowej: owned media, paid media oraz earned media.
Te pierwsze oznaczają własne kanały, czyli social media, stronę internetową, newsletter czy blog. Drugie, paid media, to kanały opłacane, a więc takie, w którym za udostępnienie treści trzeba było zapłacić. Ostatni z kanałów nazywa się earned mediami i one są w content marketingu Bielsko Biała szczególnie cenne – są to przekazy generowane przez odbiorców, a więc reguła jest podobna, co w marketingu wirusowym. Aby jednak odbiorcy chcieli przekazywać dalej nasze treści, musimy mocno zadbać o ich poziom i dopasowanie do oczekiwań oraz potrzeb grupy docelowej.
Przemyślana i dopasowana do odbiorcy treść to w ogóle podstawa content marketingu Bielsko Biała, zwłaszcza jeśli celem jest zwiększenie sprzedaży. Dobry specjalista nie tylko opracuje strategię, ale także pomoże określić, w którym momencie lejka zakupowego znajduje się potencjalny klient i postara się stworzyć takie treści, które pomogą mu w dokonaniu wyboru. Jeśli kogoś pasjonują spacery, a dopiero myśli o profesjonalnym rynsztunku na górskie wyprawy, będzie potrzebował innych informacji, niż wytrawny górołaz. To dlatego wiedza o potencjalnym kliencie jest tak ważna – równie ważna jak uczciwość wobec niego i oparta na zaufaniu relacja z odbiorcą Twoich treści.