
Z pewnością zastanawiasz się, ile kosztuje kampania w Google. Nic dziwnego! Marketing w wyszukiwarce i reklama w Google to jedna z najskuteczniejszych form promowania swojej firmy. Pomaga zbudować profesjonalny wizerunek i zwiększyć grono klientów.
Ile kosztuje kampania w Google – na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w dalszej części artykułu. Na początek warto uświadomić sobie, że wielu przedsiębiorców ma problem z oszacowaniem, jakie środki będą potrzebne na przeprowadzenie kampanii w Google. Najważniejsze jest przeprowadzenie kampanii reklamowej, która przyniesie szybki zwrot z inwestycji. Ile kosztuje kampania w Google i co trzeba zrobić, żeby otrzymać zwrot z tej inwestycji?
Pozycjonowanie w Google samodzielnie
Ile kosztuje kampania w Google, gdy działania chcemy przeprowadzić samodzielnie? Niestety nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Na cenę pozycjonowania i SEO ma wpływ bardzo wiele czynników. Jeśli zdecydujesz się samodzielnie pozycjonowanie, nie poniesiesz większych kosztów finansowych, ale będziesz musiał poświęcić swój czas na inne rzeczy. Należą do nich:
- samodzielna optymalizacja strony internetowej, w tym meta tagów, adresów URL itp.,
- regularne przygotowywanie treści na stronę,
- analityka prowadzonych działań i analiza konkurencji.
Uwaga! Jeśli nie masz zbyt dużej wiedzy z zakresu pozycjonowania, możesz osiągnąć odwrotny skutek od zamierzonego. Twoja strona wtedy nie odnotuje wzrostu widoczności, ruchu ani konwersji. Ostatecznie, prawdopodobnie konieczne będzie podjęcie współpracy z agencją reklamową. Warto wtedy dowiedzieć się, ile kosztuje reklama w Google.
Pozycjonowanie w Google z agencją reklamową
A ile kosztuje kampania w Google z agencją marketingową? Trudno oszacować dokładny koszt, ponieważ zależy to od indywidualnego projektu dla danego klienta. Można jednak wskazać kilka czynników, które mają wpływ na cenę:
- bieżący stan optymalizacji Twojej strony internetowej i zakres działań, które trzeba wykonać,
- ilość fraz do pozycjonowania,
- to, jakie masz cele biznesowe,
- wielkość sklepu internetowego lub Twojej firmy, czyli liczba produktów, zakres świadczonych usług, podstrony itp.,
- branża, w jakiej działasz, ponieważ im więcej masz konkurentów, tym jest ona bardziej wymagająca, więc cena pozycjonowania może być wyższa. Jednak pozycjonowanie lokalne będzie dużo tańsze niż SEO dla firmy o zasięgu ogólnopolskim.
Ile kosztuje reklama w Google Ads?
Tu wiele zależy, jakie jest słowo kluczowe i jego popularność. Zwykle jest tak, że im bardziej słowo jest popularne i konkurencyjne, tym koszt za kliknięcie jest wyższy. Pamiętaj, że koszt reklamy w Google zależy od:
- tego, ile chcesz wydać na kampanię reklamową,
- wyników jakości reklamy.
Najpopularniejszą formą płatności za kampanie w Google jest PPC – koszt za kliknięcie.
To, jaki będzie ostateczny koszt reklamy w Google, zależy głównie od Twojej branży, wielkości strony lub sklepu i budżetu.