Over 10 years we helping companies reach their financial and branding goals. Onum is a values-driven SEO agency dedicated.

CONTACTS
Jak reklamować firmę z Bielska

Lokalny biznes może walczyć o widoczność na wielu frontach, między innymi w mediach społecznościowych

Jako właściciele lokalnego biznesu pewnie nie raz zadawaliście sobie to pytanie. Bo jak reklamować firmę z Bielska, żeby stała się rozpoznawalna, żeby zwiększyć jej widoczność, a przy tym poprawić wyniki finansowe? Możesz kochać swoją pracę całym sercem, tak jak my kochamy naszą, ale przecież z tej miłości nie zapłacimy podatków. Każda działalność nastawiona jest na osiąganie zysków, dlatego chcemy Ci podpowiedzieć, w jaki sposób zadbać o promocję swojego bielskiego biznesu, wykorzystując potencjał tutejszego rynku.

Jak reklamować firmę z Bielska – identyfikuj się

reklama Bielsko-Biała

Po pierwsze, jeżeli Twoja firma posiada siedzibę, do której częściej lub rzadziej trafiają klienci, pamiętaj o identyfikacji swojej marki. Konieczne jest też skuteczne oznakowanie miejsca – to, że Ty wiesz, gdzie jest dany numer na konkretnej ulicy, nie oznacza jeszcze, że wiedzą to wszyscy mieszkańcy Bielska-Białej. W tym celu posłużą Ci najlepiej znane i tradycyjne dość sposoby oznakowania siedziby, a więc banery, potykacze, znaki, ulotki, szyld. Pamiętaj także o ciekawym logo, które, wykonane profesjonalnie i dobrze przemyślane, ma szansę stać się Twoim wyróżnikiem, zapaść w pamięć, a przy okazji już na etapie skojarzeń w głowie klienta zadbać o identyfikację marki czy firmy.

W tym miejscu damy Ci też radę, choć oczywiście postąpisz zgodnie z własnymi upodobaniami, bo to także Ty musisz zdecydować, jak reklamować firmę z Bielska, jednak pamiętaj: większe nie znaczy lepsze. Twoje logo nie musi być ogromne i pokrywać wszelkich wolnych przestrzeni na banerach. Jeżeli zdecydujesz się na pomoc profesjonalnego grafika, posłuchaj jego rad odnośnie fontów, kolorów oraz wielkości Twoich znaków służących wizualizacji – niech będzie wyraźnie, ale nie przytłaczająco. Jeśli lubisz barwy i pełen kolorów baner pasuje do Twojej działalności, to świetnie, idź w kolory, ale pamiętaj, że on nadal powinien być czytelny dla potencjalnego klienta.

Siła sieci – jak reklamować firmę z Bielska

reklama w Bielsku

Te klasyczne metody promocji na lokalnym rynku pewnie już znasz, może nawet z nich korzystasz. Dlatego trochę więcej miejsca poświęcimy tutaj zagadnieniu, jak reklamować firmę z Bielska, ale w Internecie.

Marketing internetowy szturmem zdobywa rynek, co nie dziwi, choćby patrząc na ilość e-sklepów, jakie rozpoczęły swoją działalność tylko w 2020 roku (1,7 tysiąca!). Handel w dużej mierze przenosi się do sieci, a więc i marketing dziarsko podąża za nim. Na pytanie, jak reklamować firmę z Bielska w Internecie mamy przynajmniej kilka odpowiedzi, przy czym warto wiedzieć, że najlepsze efekty sprzedażowe przynosi wielotorowe działanie, a więc prawdopodobieństwo sukcesu wieszczy dopiero fuzja tych różnorakich możliwości. A zatem po pierwsze: pozycjonować, czyli dbać o to, aby adres internetowy Twojej firmy wyświetlał się wysoko na liście wyników organicznych wyszukiwarek internetowych.

Po drugie: postawić na działania SEO, które zresztą dość mocno sprzęgają się z pozycjonowaniem, ale obejmują także wachlarz innych czynności, poprawiając widoczność Twojego biznesu w sieci. Po trzecie: zainwestować w SEM, a więc w płatną reklamę w usłudze Google Ads – dobrze sprofilowana reklama w Google znacznie zwiększy zainteresowanie wokół Twojej firmy, co będzie widać niemal natychmiast w statystykach strony internetowej. Po czwarte: polubić content marketing, czyli marketing treści. To metoda czasochłonna, pracochłonna i wymagająca sporej wiedzy oraz wyczucia, ale przynosząca fantastyczne efekty, a przede wszystkim budująca wokół Twojej marki oddaną społeczność. Po piąte: rozważyć marketing szeptany, jako skuteczną, a zarazem etyczną formę promocji. I po szóste: nie bać się social mediów.

Jak reklamować firmę z Bielska – oswoić social media

reklama firmy z Bielska-Białej

Właśnie na tych ostatnich skupimy się tutaj w szczególności, próbując odpowiedzieć sobie na pytanie, jak reklamować firmę z Bielska? Pracując z mniejszymi i większymi graczami lokalnego rynku, mamy świadomość, że media społecznościowe wciąż budzą w niektórych mieszane uczucia. Część przedsiębiorców jest bowiem przekonana, że jakość, tradycja, wiele lat obecności na rynku po prostu obronią się same. Cóż, niekoniecznie, zważywszy, że ponad 90 procent internautów przyznaje się, że podjęcie decyzji co do produktu lub usługi, poprzedzają poszukiwaniami w sieci.

Niepotrzebnie zresztą obawiamy się social mediów, bowiem jest to potężne narzędzie, które w znaczącym stopniu może pomóc w identyfikacji firmy oraz szeroko rozumianej komunikacji z klientami. Media społecznościowe dają ogromne możliwości – od założenie fan page’a, poprzez opcję wstawiania postów, zdjęć, filmów, relacji na żywo, aż po możliwość komentowania i rozmowy z potencjalnym klientem.

Taki pakiet usług, na dodatek oferowany za darmo, nie pozwala przejść koło siebie obojętnie. To dlatego specjaliści z zakresu marketingu już dawno zainteresowali się social mediami, węsząc w nich niezwykły reklamowy potencjał. Wiedzą o tym też twórcy mediów społecznościowych, konstruując je w ten sposób, aby były pociągające dla użytkownika i miały dlań uzależniającą moc, a także stwarzając możliwość płatnej promocji.

W Polsce do najpopularniejszych portali społecznościowych należą YouTube oraz Facebook, ale całkiem sporym zainteresowaniem cieszy się również Instagram (co ciekawe, większość zalogowanych stanowią kobiety), a także Twitter. W ogóle z mediów społecznościowych korzysta aż 22 miliony Polaków, czyli ponad 70 procent mieszkańców kraju. To zresztą światowa tendencja, według raportu Hootsuite w 2020 roku w social mediach obecnych było 3,8 miliarda ludzi na świecie, a więc niemal połowa populacji.

Dlatego, jeśli myślisz o tym, jak reklamować firmę z Bielska, nie ponosząc przy tym gigantycznych kosztów, radzimy Ci z serca: spróbuj działalności w social mediach. Być może w słowie pisanym nie czujesz się najpewniej, wówczas warto rozważyć współpracę z agencją marketingową, która zadba o wizerunek Twojej firmy w mediach społecznościowych. Nie ignoruj jednak tej licznej społeczności, do której możesz trafić dzięki swoim postom, tweetom czy zdjęciom.

Leave a comment