Over 10 years we helping companies reach their financial and branding goals. Onum is a values-driven SEO agency dedicated.

CONTACTS

Myśląc o promocji w sieci, zacznij od znanego duetu SEM i SEO. To absolutna podstawa widoczności Twojego biznesu w Internecie. Warto też zapoznać się z tym, jak powinna wyglądać kampania w Google.

Bielsko-Biała reklama w Google

Zapewne obydwa skróty nie raz przewinęły się przed Twoimi oczami i choć możesz nie do końca wiedzieć, co oznaczają, zapewne masz świadomość, że wspomina się o nich często w branży e-commerce. Masz rację, zarówno SEM (Search Engine Marketing), jak i SEO (Search Engine Optimization) dotyczą tych wszystkich operacji, które sprawiają, że wzrasta popularność danej strony internetowej, a ona sama widoczna jest wysoko w wynikach wyszukiwania. O tym, że ta widoczność jest kluczem do sukcesu w sieci, także na naszym bielskim podwórku, zaraz Was przekonamy, a przy okazji podpowiemy, jak zabrać się za kampanię w Google w Bielsku-Białej.

Kampania w Google Bielsko-Biała – mierz wysoko

Kampania w Google Bielsko-Biała

Sam fakt, że Twój biznes posiada stronę internetową, choćby najlepszej jakości i najpiękniejszą ze wszystkich znanych Ci stron, niestety nie oznacza jeszcze, że ktokolwiek na nią trafi. A zatem w takiej sytuacji wcale nie jest ona nośnikiem reklamy i nie spełnia swojego podstawowego zadania. O tym bowiem, czy internauta trafi na Twoją stronę www, decydują zazwyczaj wyniki wyszukiwania uzyskane za pomocą wyszukiwarki. Warto przy tym napomknąć, że prym wiedzie wyszukiwarka Google, z której korzysta ponad 90 procent internautów.

Pozostając przy statystykach: dlaczego zatem warto zawalczyć o to, by link do naszej działalności wyświetlał się wysoko na liście organicznych odpowiedzi wyszukiwarki na szukaną frazę? Ano dlatego, że większość szukających zatrzyma się na kilku pierwszych wyświetlonych ofertach. A wiesz, że ta lista ma często kilka, a nawet kilkanaście stron? Pewnie wiesz. Teraz odpowiedz sobie na pytanie, kiedy ostatnio przeszłaś/przeszedłeś na drugą czy trzecią stronę wyszukiwań? Jeśli niedawno, to czapki z głów, jesteś w chlubnych 3 procentach użytkowników sieci, którzy przyznają, że zdarza im się kontynuować poszukiwania na drugiej stronie. Zdecydowana większość jednak tego nie robi, a zatem każdy, kto na liście wyników znajdzie się poza pierwszą stroną, ma nikłe szanse na to, że internauci powiększą grono jego klientów.

Skuteczny duet a kampania w Google Bielsko-Biała

skuteczna reklama w Google w Bielsku-Białej

SEM i SEO nie bez przyczyny często występują razem, rzeczywiście najskuteczniejsze są w duecie. A właściwie powinno się mówić o tercecie, bo tę parę uzupełnia PPC, któremu nieco więcej miejsca poświęcimy za chwilę. Przede wszystkim całą trójkę łączy wspólny cel, a więc promocja linku do strony internetowej danej firmy w sieci, dokładnie w wynikach wyszukiwania. O ile SEO zajmuje się optymalizacją treści na stronie pod kątem algorytmów narzuconych przez wyszukiwarkę (Google ma ich ponad 200, a ponadto aktualizuje je nawet 600 razy w ciągu roku) i osiąganiem wysokiej pozycji w bezpłatnych wyszukiwaniach, o tyle SEM można by nazwać wielokanałową strategią, obejmującą działania marketingowe zarówno na płatnych, jak i bezpłatnych wynikach wyszukiwania. A zatem, na dobrą sprawę, SEO zawiera się w SEM.

Dla SEM bardzo ważne jest również profilowanie płatnej reklamy na pomocą narzędzia Google Ads. To właśnie Google Ads odpowiada za wyświetlanie linków, które w procesie wyszukiwania widoczne są nad listą wyszukiwań organicznych (zwanych także naturalnymi). Tym, co do korzystania z kampanii w Google przekonuje wielu przedsiębiorców, jest fakt, że wyniki tych działań są widocznie niemal od razu. Choć trzeba pamiętać, że sam Google Ads potrzebuje trochę czasu, żeby zoptymalizować wyniki na postawie analizy danych, a więc tak naprawdę reklama osiąga największą efektywność dopiero po jakimś czasie.

Kampania w Google Bielsko-Biała – PPC, czyli płać za klik

Warto zatrzymać się w tym miejscu także przy jeszcze jednym skrócie, który lubi występować przy SEO i SEM. Mowa o wspomnianym PPC, utworzonym od angielskich słów „pay per click”. To jedna z najbardziej popularnych form reklamy w Google Ads, ponieważ zleceniodawca płaci dopiero wówczas, kiedy internauta kliknie w wyświetlany link. Minusem takiej kampanii jest to, że po jej zakończeniu link znika i przestaje być dla internauty łatwo dostępny (stąd tak chętnie łączy się obie strategie: SEO i SEM, dobrze bowiem, aby płatnej reklamie towarzyszyła wysoka pozycja firmy w wyszukiwaniach naturalnych). Cena takiej reklamy nie jest stała, może się wahać w zależności od branży i ilości konkurencji – im więcej firm, które walczą o pierwsze miejsca na liście, tym będzie wyższa.

Podczas planowania lokalnej kampanii w Google w Bielsko-Białej dobrze byłoby postawić na wielotorowość reklamy internetowej, pamiętając choćby o tym, że w całym województwie śląskim to u nas przypada najwięcej zarejestrowanych firm, bo aż 103 na 1000 mieszkańców. Jeśli mierzymy w miejscowy rynek, bardzo ważne jest też sprofilowanie oferty pod tym kątem, bo fakt, że potencjalny klient kliknie w nasz link wcale nie oznacza jeszcze, że tym klientem zostanie. Sama strona i zawarta na niej oferta jest tak samo ważnym elementem strategii, bo dopiero wszystko to razem ma wpływ na decyzje zakupowe grupy docelowej.

Kampania w Google Bielsko-Biała – trudne wybory

Kampania w Google

Każdą z wymienionych strategii można także zastosować osobno – każda ma nieco inny wymiar, zasięg i przebieg. Zanim jednak zdecydujesz się na którąś z tych form promocji, pozwól sobie podpowiedzieć kilka kroków, które pomogą Ci dokonać słusznego wyboru. Przede wszystkim wyznacz swój cel i nazwij go, następnie skalkuluj budżet i określ czas na realizację kampanii.

Od razu zaznaczamy, że SEO to strategia dla cierpliwych. Wymaga sporo pracy już na etapie przygotowań, ale też jej wyniki są trwałe i pozwalają na stopniowy wzrost popularności strony oraz napływ klientów.

Jeżeli zależy Ci na czasie, chcesz uzyskać natychmiastowe wyniki i poprawę widoczności swojej firmy w sieci niemalże od ręki, najlepiej sprawdzi się u Ciebie PPC, czyli płatna reklama w Google Ads. Reklamy będą się wyświetlać, dopóki płacimy za usługę, jednak nie są wcale gwarancją wysokiej liczby konwersji. Tutaj niezbędna jest jeszcze optymalizacja targetowania, czyli na przykład właściwy dobór słów kluczowych – ogólnie rzecz ujmując, właściwe sprofilowanie kampanii.

Kampania w Google Bielsko-Biała – lokalne PPC

reklama w Google Bielsko-Biała

PPC jest znakomitym rozwiązaniem dla lokalnych biznesów, dlatego warto rozważyć tę opcję, planując kampanię w Google w Bielsku-Białej. Zarówno Google Ads, jak i Facebook Ads czy LinkedIn pozwalają dokładnie sprecyzować lokalizację i zasięg. Twoja stacjonarna działalność, oferująca na przykład usługi jubilerskie w Bielsku-Białej ma szansę, po wpisaniu w wyszukiwarkę  frazy „pierścionek naprawa bielsko”, wyświetlić się klientom z Bielska i okolic, a nie na przykład Jeleniej Góry. Jeśli prowadzisz swój biznes lokalnie to szczególnie ważne, ponieważ trudno oczekiwać, że potencjalny klient przemierzy pół Polski, żeby naprawić zepsutą biżuterię.

Jednak inwestycja w samą reklamę w Google Ads może nie wystarczyć, dlatego specjaliści zalecają ją jako uzupełnienie pozycjonowania. Badania wskazują bowiem, że chętniej klikamy w reklamę bezpłatną niż płatną, traktując wyniki organiczne raczej jako rekomendację niż dzieło marketingu.