Jeśli zdecydowałeś się na posiadanie strony www swojej firmy, z całą pewnością wiesz jak kluczowe znaczenie ma pozycjonowanie Bielsko-Biała.
Wyobraź sobie sytuację, że, podążając za trendmi, właśnie kupiłaś/kupiłeś samochód. Jest rewelacyjny, ma znakomite osiągi, jest bezpieczny, do tego ten świetny design. Tylko jest małe „ale”, nie posiadasz do niego paliwa, bo uznaliście w firmie, że skoro samochód jest taki super i ma godne pozazdroszczenia wyposażenie, to musi wystarczyć – niemniej pojazd jakoś nie bardzo chce bez paliwa ruszyć z miejsca. Ta prosta analogia pokazuje zależność między posiadaniem strony internetowej a działaniami zwanymi pozycjonowaniem (często utożsamianym z SEO). Jeśli więc zdecydowanie uważasz, że czas już rozpędzić Twój pojazd (zwłaszcza, jeśli Twoja firma działa przede wszystkim lokalnie), w pierwszej kolejności rozważ pozycjonowanie w Bielsku-Białej.
Pozycjonowanie Bielsko-Biała a SEO
Jednym z wielu działań, wykonywanych obok, a może raczej w ramach, wspomnianego pozycjonowania jest SEO, czyli Search Engine Optimization, jest więc pozycjonowanie pojęciem szerszym (pozycjonowanie w Bielsku-Białej będzie z kolei należało do działań o charakterze lokalnym, a w jego ramach mówić się będzie o local SEO). W zakres pozycjonowania wchodzi cały szereg czynności, służących jednemu celowi (w tym właśnie SEO), jednak każda z tych czynności ma nieco inny charakter.
Zdarza się, że pozycjonowanie i SEO wrzuca się do jednego worka, zakładając, że skoro efekt działań jest ten sam, to nie ma sensu ich rozgraniczanie. Specjaliści twierdzą jednak inaczej, wskazując, że SEO to przede wszystkim optymalizacja treści na stronie oraz optymalizacja struktury i kodu strony. Pozycjonowanie natomiast zawiera sobie tak działania SEO, jak i szereg innych (a wśród nich content marketing, wizytówkę Google Moja Firma, link building, prowadzenie social mediów oraz analitykę internetową), które razem mają doprowadzić do poprawy pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Bielsko-Biała – druga strona przegrywa
Samo pojęcie pozycjonowania wcale nie jest nowe, bo użyte po raz pierwszy zostało w 1969 roku w odniesieniu do działań marketingowych, związanych z kształtowaniem oferty oraz wizerunku produktu, marki lub firmy. Miało na celu stworzenie wśród nabywców takiego obrazu, który będzie się na tle konkurencyjnych firm czy usług.
W dobie gwałtownego rozwoju branży e-commerce, pojęcie pozycjonowania przylgnęło do marketingu internetowego i oznacza proces, dzięki któremu dana strona internetowa będzie wyświetlać się na jak najwyższej pozycji listy wyników organicznych wyszukiwarki. Temu służą zarówno działania o charakterze technicznym, jak i komunikacja za pośrednictwem mediów społecznościowych czy dbałość o publikowane treści.
Brzmi to dość skomplikowanie, dlatego posłużymy się przykładem. Załóżmy, że jako dentysta z Poznania masz świetną stronę internetową, ale niestety mało kto do Ciebie przez nią trafia, ponieważ po wpisaniu w wyszukiwarkę frazy „dentysta Poznań”, link do strony Twojego gabinetu znajduje się dopiero na drugiej stronie listy odpowiedzi. Wiesz, co to oznacza? Że ponad 90 procent wyszukujących w ogóle tego linku nie zobaczy! Badania wskazują, że internauta skłonny jest raczej zmienić wyszukiwane słowa, aniżeli przejść na kolejną stronę wyników organicznych.
Pozycjonowanie Bielsko-Biała – trzy filary pozycjonowania
Co więcej, skoro już jesteśmy przy badaniach internautów, pokazują one, że aż 90 procent użytkowników sieci w pierwszej kolejności poszukuje usługi albo towaru w Internecie. Uwagę większości z nich przyciągnie jednak wyłącznie kilka pierwszych zasugerowanych przez wyszukiwarkę wyników. I choć może nam się to wydawać mało logiczne, w taki sposób kształtują się nasze zachowania w sieci. Zamiast więc je kwestionować, lepiej dobrze im się przyjrzeć i wykorzystać ich potencjał w promocji własnej marki.
Jak jednak wykonać pozycjonowanie w Bielsku-Białej, aby przyniosło ono zamierzony efekt, a sama firma pojawiała się wysoko na liście wyników naturalnych wyszukiwarki? To, co na pewno możemy poradzić z własnego doświadczenia w pracy na tutejszym rynku, to powierzenie tego zadania fachowcom, którzy zajmą się nim kompleksowo. Pozycjonowanie opiera się na trzech filarach: tworzeniu wartościowego contentu, optymalizacji strony internetowej oraz budowaniu linków (link buildingu) i rzecz w tym, aby żadnego z nich nie pominąć – są równie ważne i dopiero spójna strategia może zapewnić Twojej firmie sukces w postaci wysokiej pozycji. Jeśli agencja oferuje Ci jedynie optymalizację strony www, nie wspominając nawet o jakości treści, uciekaj, bo albo do zlecenia nie podchodzi poważnie, albo zwyczajnie brakuje jej wiedzy.
Słowa-klucze i responsywność a pozycjonowanie Bielsko-Biała
To, co o pozycjonowaniu warto wiedzieć (bez względu na to, czy będzie to pozycjonowanie Bielsko-Biała, Częstochowa czy Rzgów), to fakt, że rzeczywiście w dużej mierze opiera się na słowach kluczowych. One z kolei nie biorą się znikąd, wyłonienie ich wymaga analiz branży czy lokalnych uwarunkowań i dopiero na podstawie tych wszystkich czynników szuka się słów kluczowych najlepiej określających daną stronę internetową. Słowom kluczowym podporządkowuje się także treści czy materiały graficzne, umieszczane na stronie, aby ostatecznie zwiększyć jej widoczność w sieci.
Inną ważną kwestią, o której nie należy zapominać jest responsywność strony, o którą powinno się zadbać w procesie optymalizacji. Na początek parę słów wyjaśnienia – responsywność to takie dostosowanie strony www, które pozwoli na swobodne korzystanie z niej także użytkownikom korzystających z urządzeń mobilnych. Zwłaszcza biorąc pod uwagę, że aż 97 procent Polaków w wieku od 16 do 64 lat korzysta z urządzeń mobilnych, z czego aż 95 procent to smartfony (raport Hootsuite 2021).
Mistrzowie algorytmów – pozycjonowanie Bielsko-Biała
Jeżeli algorytmy kojarzą Ci się przede wszystkim z lekcjami matematyki w szkole średniej, spieszymy z podpowiedzią – w przypadku najpopularniejszej z wyszukiwarek, czyli Google, algorytmy grają pierwszoplanową rolę.
Aby zatem skutecznie przeprowadzić pozycjonowanie w Bielsku-Białej, trzeba dobrze znać algorytmy, którymi posługują się wyszukiwarki, tworząc listę organicznych odpowiedzi. A że najczęściej używaną na świecie wyszukiwarką jest Google – używa jej prawie 20 milionów internautów – to jej webmasterzy poświęcają zwykle większość uwagi. Gwoli ciekawostki, wyszukiwarka Google pracuje na ponad 200 algorytmach, przy czym część z nich pozostaje dla webmasterów nie do końca rozpoznana. Aby nie było zbyt łatwo, Google dodatkowo zmienia ja nawet 600 razy w ciągu roku, więc sprawny specjalista, chcąc za nimi nadążyć, ma pełne ręce roboty.
Jeżeli nadal masz wątpliwości, czy także na lokalnym rynku niezbędna jest inwestycja w pozycjonowanie w Bielsku Białej, uczciwość nakazuje nam odpowiedzieć: tak. Zwłaszcza, że miasto od kilku lat przoduje pod względem ilości osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w całym województwie śląskim. Bielsko-Biała ma ponad 27 tysięcy zarejestrowanych w REGON firm, niech choćby połowa z nich posiadała stronę internetową, to nadal 13-14 tysięcy przedsiębiorstw, które także walczą o to, by ich działalność była zauważona. Dlatego rozważ pozycjonowanie w Bielsku-Białej, bo tylko dzięki niemu przy tej skali konkurencji zapewnisz sobie widoczność w Internecie.