
Internet ciągle się rozwija, co za tym idzie tradycyjne rynki są postrzegane w zupełnie inny sposób, dlatego tak ważna jest dzisiaj reklama na instagramie. Potencjalni klienci bardzo różnią się między sobą, ale dzięki narzędziom oferowanym przez sieć, można dotrzeć do ich potrzeb i zainteresowań. Są oni zdecydowanie bardziej wymagający, jeżeli chodzi o produkty i marki. To klient decyduje czy dane dobro zostanie przez niego kupione. Internet to także miejsce, gdzie nawiązywane są nowe kontakty i relacje, ludzie dzielą się swoimi racjami, przekonaniami, poznają nowych ludzi. Służą im do tego głównie media społecznościowe takie jak: Facebook, Snapchat oraz obecnie bardzo popularny Instagram. Właśnie taki stan rzeczy sprawił, że bardzo popularną formą promocji stała się reklama na Instagramie.
Instagram – co to takiego?
Instagram jest silnie rozwijającym się i obecnie jednym z najpopularniejszych narzędzi marketingowych. Dużą zaletą Instagrama jest to, iż poprzez obserwowanie kont swoich potencjalnych klientów marka, może mieć wgląd w ich życie prywatne, może poznać to co lubią jeść, oglądać, jak spędzają wolny czas. To świetne źródło informacji o insightach konsumenckich. Warto skupić uwagę na hasztagach jakich używają, w jakie treści się angażują oraz jakie informacje są dla nich najcenniejsze. Ważne, aby odróżnić to co podoba się nam od tego co podoba się klientom
Swoją popularność Instagram zawdzięcza głównie:
- Możliwości publikowania 15-sekundowego wideo,
- InstaStories umożliwia to publikację relacji na żywo przy jednoczesnym używaniu filtrów. Dzięki temu firma może budować bezpośrednią relację z klientem i pokazać mu, jak bardzo jest do niego podobna.
- Filtrom, które pozwalają na edytowanie zdjęć bezpośrednio w aplikacji, zabawę światłem i konkretnym stylem. Obecnie większa część Instagramerów, influencerów posługuje się słowem ,,feed”, oznacza ono z języka angielskiego ,,karmić”, a dokładniej jest to cały wizualny materiał, którym twórca ,,karmi” swoich odbiorców. Wizualna szachownica zdjęć i filmów, którą widzi on po wejściu na dany profil. Najważniejsze jest, aby zdjęcia do siebie ,,pasowały” – miały podobne kolory i światło, wpływa to na wartość i atrakcyjność profilu.
Co to jest reklama na Instagramie?
Reklama na Instagramie to nic innego jak tylko promocja marki, produktu lub usługi na tym medium społecznościowym. Często do tego typu działań wykorzystuje się osoby wpływowe tak zwanych influencerów, którzy posiadają wokół siebie swoją społeczność. Dzięki temu oferta może szybciej trafić do grupy docelowej. Dużą zaleta tej formy promocji jest nie nachalne nakłanianie do zakupy tylko ciekawe i wręcz niezauważalne przekazanie informacji reklamowej odbiorcom.
Dlaczego reklama na Instagramie jest taka popularna?
- Coraz więcej młodych osób używa Instagrama zamiast Facebooka
- Instagram ma obecnie 58 razy większe zaangażowanie na obserwującego niż Facebook.
- Posiada także ponad miliard aktywnych użytkowników miesięcznie
- Jest to szybka promocja marki, ludzie uwielbiają zdjęcia
- Łatwiejsza komunikacja z konsumentami
- Konsumenci stają się promującymi markę
- Zwiększa się sprzedaż
Wszystko to można osiągnąć przy zerowych kosztach najważniejsza w tym przypadku jest kreatywność i determinacja w działaniu.
Jak wybrać agencję reklamową?
Wybór agencji reklamowej nie jest łatwym zadaniem. Musi ona spełniać wszystkie kryteria, ponieważ to właśnie od niej zależeć będzie powodzenie kampanii promocyjnej. Warto więc poświęcić tej decyzji więcej czasu, by wszystko zostało dokładnie przemyślane. Na początku powinno się wypisać kilka agencji, które spełniają oczekiwania, następnie można poprosić o przesłanie informacji o agencji. Po zapoznaniu się z nimi warto porozmawiać i zobaczyć co dana agencja ma do zaoferowania. Przez to, że obecnie na rynku jest bardzo duża konkurencja publikowane treści musza być oryginalne i unikatowe. Reklama na Instagramie wymaga dużego zaangażowania ze strony agencji. Warto więc dokładnie przemyśleć swój wybór tak, aby jak najlepiej dopasować ją do swoich preferencji.
Reklama na Instagramie staje się bardzo popularna formą promocji w Internecie. Wymaga ona jednak dużego poświecenia i kreatywności. Instagram jest bardzo dobrym miejscem na prowadzenie kampanii reklamowych, ponieważ użytkownicy poświęcają mu bardzo dużo swojego wolnego czasu. Możliwe jest wiec dotarcie do swojej grupy docelowej w sposób bardzo naturalny i nienachalny, przez co bardzo ciężko byłoby zrazić do swojej firmy społeczność.