Media społecznościowe to przede wszystkim skuteczny kanał komunikacyjny z klientem i znakomite narzędzie do prezentacji własnej działalności. Jednak social media Bielsko-Biała potrafią także skutecznie sprzedawać.

social media Bielsko-Biała

Z mediów społecznościowych korzystają obecnie ponad 4 miliardy ludzi na całym świecie, czyli więcej niż połowa światowej populacji. Co więcej, każdego miesiąca przybywa około 2 milionów nowych użytkowników. Znawcy marketingu już dawno dostrzegli ogromny reklamowy potencjał, który drzemie w social mediach. Dlatego bez względu na to, czy jesteś liderem branży, czy właśnie rozpoczynasz przygodę z własną działalnością na lokalnym polu, warto przekonać się, jakie możliwości rozwoju dają Ci social media w Bielsku-Białej.

Social media Bielsko-Biała – jak kreować własne media?

social media w Bielsku

Social media nie są żadną marketingową nowością, w tym zakresie nie ogłaszamy więc rewolucji. Dostrzegamy jednak wyraźną ewolucję, bo media społecznościowe niesamowicie się w ciągu ostatniej dekady zmieniły. Poza tym trzeba pamiętać, że ten rynek nie był i nadal nie jest stały – nowe aplikacje wciąż powstają, tworząc wokół siebie zwarte społeczności. Ale też znikają z rynku, pozostawiając po sonie cień sentymentu (jak nasza-klasa), albo i nie.

Prób zdefiniowania social mediów było całkiem sporo, co nie dziwi, zwłaszcza zważywszy na ich ciągły rozwój. Nazywa się je również serwisami społecznościowymi lub mediami społecznościowymi – nie bez przyczyny, bowiem skupiają wokół siebie pewną społeczność. Social media (także social media w Bielsku-Białej, jeśli mowa o lokalnym rynku) nie tylko gromadzą użytkowników na przykład o zbliżonych poglądach lub zainteresowaniach, ale także pozwalają im się swobodnie komunikować. Współczesne media społecznościowe zakładają wymianę poglądów, dyskusję (na przykład w sekcji komentarzy), ale i dają możliwość wymiany czy dzielenia się z pozostałymi członkami społeczności treściami, muzyką, zdjęciami lub plikami wideo. To właśnie dlatego social media zalicza się do tak zwanych own mediów, czyli takich, za których kształt i przekaz odpowiada właściciel danego profilu.

Social media Bielsko-Biała – nie tylko serwisy

social media w Bielsko-Biała

Chociaż media społecznościowe kojarzą się przede wszystkim z portalami społecznościowymi, jak Facebook, Instagram czy TikTok, a nawet bywają z nimi utożsamiane, warto wiedzieć, że do kategorii social mediów zalicza się również blogi, fora dyskusyjne, a nawet strony, na których można podzielić się z innymi internautami opiniami na temat produktów czy usług. Generalnie media społecznościowe to wszystkie te platformy, które umożliwiają dialog, interakcję i wymianę poglądów. One w ogóle oparte są na interakcji, stąd ich olbrzymia popularność.

A olbrzymia jest, uwierzcie: tylko w Polsce z social mediów korzysta już prawie 70 procent wszystkich mieszkańców kraju, a liczba ta z roku na rok rośnie. Skoro ta tendencja wzrostowa ma światowy charakter, nie omija także naszego miasta. Lokalne social media w Bielsku-Białej to szansa nie tylko na rozpoznawalność firmy, to także promocja i możliwość docierania do coraz szerszych kręgów klientów.

Nawet jeśli Twoja marka jest ugruntowana i czujesz, że już nie musisz zabiegać o odbiorcę, pamiętaj, że social media to także potężne narzędzie, za sprawą którego daje się budować lojalność klientów, moszcząc się na dobre na ich short liście wyborów. Daleko nie trzeba szukać, spójrz choćby na Coca-Colę, która na pewno nie musi gorączkowo poszukiwać nowego klienta, a jednak z obecności w mediach społecznościowych nie rezygnuje.

Kto siedzi w social media Bielsko-Biała

social media Bielsko-Biała

Mówiąc o mediach społecznościowych oraz ich potencjale marketingowym, nie sposób nie zatrzymać się na chwilę nad profilem użytkownika. Kto zatem zagląda na do social mediów? Odpowiedź jest prosta i złożona jednocześnie: wszyscy. Media społecznościowe, jak się okazuje, polubiła każda grupa wiekowa, od nastolatków po seniorów, kobiety, mężczyźni, zamożni i niezamożni – być może to świetny socjologiczny obraz tego, że jednak potrzebujemy funkcjonować w grupach, choćby były to grupy on-line. Nie jest jednak tak, że ten przekrój wiekowy i społeczny jest równie szeroki w każdym z mediów, bliższa analiza pozwala stwierdzić, że użytkownicy każdego z portali, grup czy forów posiadają swoje specyficzne cechy.

I właśnie tutaj wkracza w dźwięku fanfar profesjonalny marketing: otóż wychwycenie tych cech użytkowników, a jednocześnie znajomość swojej grupy docelowej, to podstawowe wytyczne dla każdej firmy, która myśli o obecności w social mediach. Dopiero znajomość tematu pozwoli stworzyć takie profile i zastosować takie strategie, aby firmowe media społecznościowe zaczęły przynosić zamierzony skutek – od ugruntowania pozycji firmy czy marki, aż po założone efekty sprzedażowe. Inaczej będziemy się bowiem komunikować z nastolatkami, którzy pokochali TikToka, a inaczej za pomocą sieci dla profesjonalistów jak LinkedIn. Inny będzie nie tylko język przekazu, ale także zamieszczane treści i charakter publikowanego contentu.

Social media – Facebook na czele 

social media w Bielsku-Białej

Skoro już wiesz czym są i mniej więcej na jakiej zasadzie działają media społecznościowe, warto przyjrzeć się z bliska największym graczom społecznościowego rynku. Ten przegląd jest nie tyle subiektywny, co oddający światowe i ogólnopolskie tendencje, a zatem może się okazać przydatny dla każdego, kto na poważnie chce wykorzystać social media w Bielsku-Białej, aby zadbać o wizerunek swojego biznesu.

Absolutnym numerem jeden, jeśli mowa o popularności, jest oczywiście Facebook – na świecie liczba jego użytkowników sięga prawie 2,5 miliarda miesięcznie, przy czym niemal 1,6 miliarda zagląda do serwisu codziennie. W europie Facebook ma 385 milionów użytkowników, a na krajowym gruncie liczba zalogowanych na portalu to ponad 18 milionów. W Polsce największą grupą odbiorców facebookowych treści są osoby w wieku od 25 do 34 lat, stanowiąc prawie 28 procent wszystkich zalogowanych w serwisie. O tym warto pamiętać, kierując treści do odbiorców za pomocą Facebooka, ta zasada sprawdzi się także w przypadku social mediów w Bielsku-Białej.

Social media Bielsko-Biała – kobiety na Insta

reklama w social media w Bielsku

Kolejnym medium, z którego chętnie korzystają specjaliści social media, jest Instagram. Liczba jego użytkowników na świecie przekroczyła miliard miesięcznie, przy czym co drugi użytkownik korzysta z Insta Stories. Ta platforma opiera się na publikacji zdjęć lub krótkich filmów, jednak warto zapamiętać, że to samo zdjęcie opublikowane na Facebooku cieszy się zwykle mniejszym zaangażowaniem (średnio o 23 procent). To, co ważne dla przedsiębiorców, to fakt, że ponad połowa użytkowników Instagrama choć raz w miesiącu korzysta z funkcji eksplorowania, by znaleźć konkretny produkt, celebrytę, influencera czy choćby inspirację.

Na polskim Instagramie dominują kobiety, stanowiąc prawie 60 procent wszystkich zalogowanych. Są zwykle młodsze od użytkowniczek Facebooka, mają od 18 do 24 lat. Taka informacja to dla specjalisty social media cenna wskazówka co do grupy docelowej, z jaką za sprawą Instagrama najłatwiej się skomunikować.

Social media Bielsko-Biała – Twitter, YouTube i inne

social media w Bielsko-Biała

W przeciwieństwie do Instagrama, Twitter przyciąga w większości mężczyzn, którzy stanowią ponad 60 procent jego użytkowników. Z Twittera korzysta na świecie 330 milionów osób, z czego 139 milionów codziennie.

Ogromną popularnością, także w Polsce, cieszy się natomiast YouTube – to jedna z najczęściej odwiedzanych platform. YouTube przoduje w polskich rankingach, wyprzedzając nawet Facebooka, Instagrama czy Twittera.

Tak bezgraniczny niemal dostęp do ludzi z całego świata, jaki dają social media, jest w zasadzie nie do osiągnięcia bez ich pośrednictwa. Już w skali kraju liczby robią wrażenie, a skoro aż 70 procent Polaków jest obecna w mediach społecznościowych, zignorowanie tego faktu byłoby co najmniej ogromną niefrasobliwością. Warto pamiętać, że wspomniane tendencje, choć przekładają się na lokalny marketing, social media w Bielsku-Białej dają nam wiele innych ciekawych opcji, by wspomnieć choćby możliwość wykorzystania lokalnego nazewnictwa, tutejszego języka czy społecznych więzi, które wynikają z przynależności do tego samego miejsca.