
Tworzenie wartościowych treści jest dla firm bardzo ważnym elementem ich działań promocyjnych, ponieważ dzięki nim mogą oni zwiększyć grono swoich lojalnych klientów i budować z nimi długotrwałe relacje. Tworzeniem tych treści zajmuje się content marketing. Zalety content marketingu pokazują jak dobrze wykorzystany może nieść za sobą wiele plusów. Nie da się też ukryć, że coraz więcej przedsiębiorstw widzi już plusy ze stosowania marketingu treści w swoich przedsiębiorstwach czasami nie wiedzą oni komu zlecić prowadzenie go, ale na pewno wiedzą, że jest to korzystne? Czym wiec jest i jakie są zalety content marketingu?
Czym jest content marketing?
Content marketing jest tworzeniem wartościowych treści następnie ich promocją i dystrybucją. Co więcej do content marketingu można zaliczyć też szukanie i selekcjonowanie ciekawych i interesujących treści w sieci, a następnie posyłanie ich dalej. W takim razie content marekting to:
• tworzenie własnych wartościowych treści,
• przyciąganie i utrzymywanie uwagi,
• zdobywanie zaangażowania i lojalności klientów.
Samo tworzenie treści nie wystarczy, ponieważ będzie to tylko mniej lub bardziej wartościowy content, którego w sieci nie brakuje, a nawet jest go bardzo dużo. Internet jest świetnym narzędziem, które ułatwia słuchanie, obserwacje oraz kontakt z konsumentami. Dzięki podejmowaniu owych działań możliwe jest poznanie swoich odbiorców, a co za tym idzie dokładniejsze dopasowanie do nich swojej oferty.
Zalety content marketingu
Zalety content marketingu pokazują jak dużo dobrego może zyskać firma, jeśli jej działania content marketingowe, będą w odpowiedni sposób prowadzone. Odpowiednie dopasowanie contentu do potrzeb i oczekiwań społeczności, będzie skutkowało jej większym zainteresowaniem i zaangażowaniem w stosunku do marki. Dużą zaletą tej formy promocji jest też duża ilość nośników jakie ona wykorzystuje, a są to na przykład: grafiki, wideo, e-booki, infografiki, podcasty i tak dalej. Zalety content marketingu to także:
- Stosunkowo niski koszt w porównaniu z innymi typami reklamy
- Zwiększenie ruchu na stronie
- Wzrost widoczności w wyszukiwarkach
- Zwiększona sprzedaż
- Zwiększenie zaufania i lojalności klientów.
Content marketing a działania SEO
Zalety content marketingu to też wpływ na pozycjonowanie i zwiększenie ruchu na stronie jest to bezpośrednio powiązane z działaniami SEO. Strony, które posiadają wartościową treść będą wyżej wyświetlane niż te, które według wyszukiwarki nie dostarczają użytkownikom żadnych wartościowych informacji. Odpowiednio zaplanowane działania content marketingowe są też podstawą pozycjonowania stron internetowych.
Dlaczego warto zainwestować w działania content marketingowe?
Jest wiele powodów, dla których warto zainwestować w tę formę promocji, oto one:
- Content marketing ma duży wpływ na zaangażowanie klientów i jej rozpoznawalność – dzięki wartościowym i spersonalizowanym treściom, klienci bardziej angażują się w działania marki i lepiej ją zapamiętują.
- Dzięki content marketingowi można pozyskać nowych klientów – jest on tańszy od innych form promocji, a mimo to przynosi dużo lepsze efekty, jest też łatwiejszy do wprowadzenia.
- Duża ilość marketingowców opiera swoje działania na content marketingu – content marketing ułatwia też kontakt z klientem i pozwala im stworzyć stabilną wartość i relację z klientem.
- Content marketing zwiększa współczynnik konwersji – jak podają źródła content marketing zwiększa współczynnik konwersji nawet i sześciokrotnie. Oczywiście tylko wtedy będą możliwe efekty, gdy działania będą prowadzone rzetelnie i dokładnie.
Agencja reklamowa z Bielska-Białej
Jest wiele agencji reklamowych w Bielsko-Białej, oczywiście nie wszystkie z nich są tak samo rzetelne i zaangażowane w swoje działania. Każda firma, która jeszcze nie dokonała dokładnej analizy działań agencji powinna to zrobić, by móc jak najlepiej dopasować agencję do swoich wymagań i wartości.
Agencje reklamowe zajmują się zwykle projektowaniem i realizacją kompleksowych kampanii reklamowych, ale też pojedynczych reklam dla produktów lub usług. Mogą one wykorzystywać różne nośniki: drukowane, radiowe, telewizyjne, prasowe, internetowe i tak dalej. Każda z nich powinna mieć indywidualne podejście do swojego klienta i uwzględniać wszystkie jego potrzeby. By tak się stało opłaca się wcześniej przygotować swoje cele i zamierzenia jakie przedsiębiorstwo chce zrealizować w ramach tej właśnie kampanii.