Prowadzenie Facebooka

Dobrze zaplanowana i realizowana kampania w social mediach, w tym prowadzenie facebooka to nie tylko sposób na dotarcie do klientów, ale przede wszystkim znakomita strategia komunikacyjna, która ma szansę zakończyć się sprzedażowym sukcesem

Z rosnącą popularnością mediów społecznościowych nie sposób dyskutować, zwłaszcza w obliczu twardych danych. A te podają (tutaj powołujemy się na rzetelne raporty Hootsuite), że w 2020 roku z różnych social mediów skorzystało 3,8 miliarda ludzi, czyli prawie połowa światowej populacji. Prym w tym medialnym peletonie wiedzie Facebook, platforma społecznościowa, którą polubili nie tylko indywidualni użytkownicy, ale także wielkie marki i całkiem niewielkie lokalne biznesy. Założenie konta czy fan page’a jest dziecinnie proste, ale pojawia się pytanie, co dalej – prowadzenie Facebooka zostawić we własnych rękach czy też przekazać je agencji, która zadba o aktualizacje i regularne wpisy? Spróbujemy pomóc Wam rozwiać Wasze wątpliwości.

Miliardy na Facebooku

skuteczna reklama na Facebooku Bielsko - Biała

Na początek o samym Facebooku słów kilka – niby każdy wie co to jest, ale nie każdy ma świadomość, jak działa, dlatego prowadzenie Facebooka wymaga dawki wiedzy. Dlatego przychodzimy z pomocą, wyjaśniając Wam na przykład, dlaczego jedne profile widzicie na swojej tablicy często, a aby zobaczyć inne, trzeba użyć wyszukiwarki.

Facebook jest serwisem społecznościowym, stworzonym w 2004 roku, początkowo miał służyć jedynie studentom Uniwersytetu Harwada (jako TheFacebook) i tam okazał się ogromnym sukcesem: po zaledwie dwóch tygodniach funkcjonowania serwisu, zarejestrowało się w nim dwie trzecie studentów tej uczelni. Wówczas twórca, Mark Zuckenberg, zdecydował się rozszerzyć działanie serwisu na inne uniwersytety. Później znalazł się inwestor i tak krok po kroku Facebook zapanował na rynku mediów społecznościowych do tego stopnia, że już w 2007 roku wartość serwisu szacowano na 15 miliardów dolarów.

Dziś dzierży on miano najbardziej popularnego medium społecznościowego, z którego korzysta ponad 2,4 miliarda światowej populacji, a aż 1,59 miliarda zagląda do serwisu każdego dnia. Skoro zatem serwis ma tak ogromny potencjał komunikacyjny, prowadzenie Facebooka naszej firmy nie powinno być dziełem przypadku.

Prowadzenie Facebooka – niby proste, ale…

jak prowadzić Facebooka Bielsko-Biała

Cała procedura, założenie konta czy fan page’a, nie są oczywiście skomplikowane, a przy tym, co ważne – darmowe i dostępne dla każdego, kto posiada dostęp do Internetu oraz skończył 13 rok życia. Facebook jako serwis społecznościowy daje swoim użytkownikom mnóstwo możliwości, mogą na przykład tworzyć grupy, dzielić się wiadomościami, publikować wpisy, multimedia, udostępniać posty innych, a także komunikować w czasie rzeczywistym.

Paleta możliwości jest ogromna, jednak jeżeli liczysz, że samo założenie firmowego profilu i wrzucanie nań czegoś od czasu do czasu zmieni Twoją firmę w rekina biznesu, to studzimy Twoje zapędy. Prowadzenie Facebooka, jeżeli ma przynieść oczekiwane rezultaty (jak rozpoznawalność marki, społeczność zorientowaną na content czy efekty sprzedażowe), musi być, podobnie jak każda inna marketingowa strategia, przemyślane, zaplanowane i rzetelnie realizowane. Bardzo ważna jest regularność wpisów – to między innymi ona sprawia, że jedne posty są widoczne na tablicach użytkowników, inne nie.

Rzecz jasna, jest w mediach społecznościowych miejsce na luz – jest go nawet więcej niż w przypadku innych technik promocyjnych, na przykład na real-time marketing, czyli posty nawiązujące do bieżących wydarzeń. Jest tu także miejsce na memy, GIF-y czy virale, one się w social mediach, mimo, a może właśnie za sprawą swojego humorystycznego akcentu, obronią. W mediach społecznościowych znakomicie sprawdza się również storytelling, w szczególność w dobrej oprawie audiowizualnej. Jednak, żeby w tak profesjonalny sposób wykorzystać w biznesie prowadzenie Facebooka, trzeba spełnić dwa warunki: posiadać wiedzę i czas.

Prowadzenie facebooka – postaw na komunikację

prowadzenie Facebooka Bielsko-Biała

Jeśli tej wiedzy nie masz i na przykład przesycisz swój profil treściami sprzedażowymi, nie licz na wielkie wzrosty wyników Twojej firmy. To, że dwudziesty ósmy raz wrzucisz ten sam post z linkiem do oferty nie sprawi, że nagle zachwyci on użytkowników i niezdecydowani dotąd zaczną do Ciebie napływać drzwiami i oknami. Profil firmy na Facebooku może być różny – poważny, zabawny, profesjonalny czy z przymrużeniem oka. Można tworzyć wpisy w pierwszej osobie, można użyć narracji trzecioosobowej lub w ogóle wcielić się w inną postać – byle ta stylistyka była spójna i nie kolidowała z wizerunkiem działalności. Przeciwnie, musi z nim harmonizować, stanowić jego naturalne uzupełnienie, uwiarygadniać nas jako przedsiębiorców i pozwalać użytkownikom na kontakt z nami.

Social media służą w marketingu komunikacji, dzięki nim nie tylko można zaprezentować swoją ofertę, przyciągnąć i zainteresować klienta, ale również dać się poznać, czy zbudować społeczność zainteresowaną publikowanymi przez nas treściami. Jeżeli prowadzenie Facebooka sprowadzimy do sprzedaży, albo przeciwnie – do zdjęć słodkich kotków – nie ma co liczyć na wymierne efekty. Podobne fiasko można wieszczyć, jeśli jako administrator nie będziesz wchodził w interakcję ze swoimi fanami.

Prowadzenie facebooka – czy zostać nindżą?

kampanie na Facebooku

Nie bez przyczyny osoby pracujące w mediach społecznościowych nazywa się żartobliwie nindżami social media. Powinni być czujni, reagować na wszystko jak najszybciej, ale z głową, ważyć każde napisane słowo, a także umieć przyznać się do ewentualnych błędów w komunikacji. Musisz wiedzieć, że za każdym sprawnie prowadzonym profilem kryje się pełna pomysłów osoba, a czasem grupa osób, które tworzą treści, odpowiadają na komentarze, reagują na dyskusje.

Prowadzenie Facebooka bywa pracą na pełen etat, dlatego tak wielu właścicieli firm decyduje się w tym zakresie na obsługę agencji marketingowych. Po pierwsze, specjaliści social media potrafią sprawnie określić grupę docelową i dopasować do niej przekazywane treści. Po drugie, na bazie statystyk profilu są w stanie określić, jakie treści wzbudzają zainteresowanie i dzięki temu cały fan page nabierze określonego kształtu. Szukając jednak agencji do współpracy w tym zakresie, zawsze dobrze sprawdź jej dotychczasowe poczynania, a zwłaszcza poziom komunikacji z klientami oraz to, jak radziła sobie z kryzysami w social mediach. Złe zarządzanie i nieodpowiednie prowadzenie Facebooka może Ci bowiem przynieść więcej szkody niż pożytku.

Leave a comment